Sloganuri şi campanii publicitare - lucrare licenta

Sloganurile publicitare sunt folosire în cadrul campaniilor publicitare politice, comerciale, religioase pentru a convinge oamenii să cumpere anumite produse sau servicii. Scopul unui slogan este să diferenţieze produsul său marcă de cel al concurenţilor, în timp ce scoate în evidenţă misiunea generală a companiei. Chiar şi în cazul în care compania nu vinde un produs său serviciu unic, sloganul trebuie să diferenţieze compania de cele concurente.

Sloganurile reprezintă prima impresie pentru mulţi clienţi potenţiali şi de aceea este necesar să pun accentul pe valoarea companiei.

Un alt principiu care trebuie luat în considerare în momentul creării unui slogan este lungimea acestuia: nu trebuie să fie mai lung ca o propoziţie şi trebuie să prindă esenţa folosind între două şi opt cuvinte. Dacă sloganul este mai lung de o propoziţie acesta va produce confuzie şi va fi uitat, decât dacă rimează sau este acompaniat de o melodie.

Sloganurile, indiferent dacă sunt citite sau ascultate, ar trebui să fie plăcute la auz; cele ritmice sunt mult mai uşor de recunoscut şi mai memorabile. Dacă sloganul este transformat într-o melodie este chiar mai bine: studiile arată în mod consistent că sloganurile prezentate în melodii sunt amintite semnificativ mai repede decât cele prezentate în vorbire normală.

Campaniile promoţionale sunt publicitate care foloseşte o serie de instrumente de marketing care împărtăşesc acelaşi mesaj şi aceleaşi idei pentru a promova o afacere sau evenimente pentru un public ţintă. O campanie tipică foloseşte diferite resurse media inclusiv internetul, ziare, televiziune, radio şi publicitate scrisă. Aceste campanii pot fi folosite pentru motive diversificate: pot creşte vânzările, pot creşte conştientizarea sau grijile cu privire la anumite probleme, pot dezvolta imaginea unei mărci sau pot altera opinia publică.

Fiecare campanie promoţională necesită o direcţie şi setarea obiectivelor sale ajuta la clarificarea rezultatelor dorite. Obiectivele sunt afirmaţii specifice şi cu scop care pot fi măsurate şi evaluate. Una dintre metodele de a seta obiectivele este folosind acronimul SMART:
- Specific: obiectivele trebuie să fie precise şi identificabile clar
- Măsurabile: dacă obiectivul este măsurabil este mai uşor să se observe dacă acesta a fost realizat
- Realizabil: ceea ce înseamnă că obiectivele nu trebuie să fie nici prea ambiţioase şi realizate prea uşor
- Relevant: întâmpinarea obiectivelor ar trebui să ajute la obţinerea scopurilor generale pe termen lung ale organizaţiei sau campaniei
- Timp: pentru a obţine obiectivele trebuie alocat suficient timp

Copyright 2009 - 2015. LucrareLicenta.ro . Toate drepturile rezervate